Hoppträning för Lena 5/3

Idag hopptränade vi för Lena och det gick jättebra.
Jag red på hackamoret hela träningen och det kändes i de flesta fall bra.
Vi började med att jobba med öppna, sluta och skänkelvikning i alla gångarter på en volt. Gick bra tycker jag men i galoppen fick jag rida på en stor volt runt alla andra för att jag inte kunde korta Amoure, haha! Men det kändes annars bra, även i galoppen.
Hoppade sedan en liten serie med två kryss och ett räcke och därefter lite olika linjer och avslutade med en bana som då låg runt 1m och det kändes bra.
Lite svårare att styra på hack så om han råkade landa i korsgalopp var det svårt att korrigera men annars tycker jag att han hoppade bättre och sådär :)
 
Tyvärr hände det något med det som filmades, min mobil är lite konstig, så trots att filmerna gick att se i mobilen så funkar de inte i alla program i datan, t.ex. inte Youtube :( men bilder kommer senare.
Stillbild från film

Kommentarer
Postat av: mikaela ahleby

Kul att de gick bra med hacket :)

2013-03-05 @ 23:41:34
URL: http://mikzzan.blogg.se

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0