Hoppträning för Lena 19/3

Igår hopptränade vi för Lena.
Vi började med framridning i alla gångarter med öppna och övergångar, sedan hoppade vi två räcken på böjt spår och reglerade galoppsprång. Under uppvärmningen var Amoure oerhört pigg och stark, han ville springa fort-fort-fort och verkligen inte lyssna på mig. Men efter ett tag gav han sig och jag var noga med att så fort jag saktade av från galopp (där han var lugn) skulle han trava väldigt långsamt.
Hoppade en oxer med fyra galoppbommar med långt avstånd innan, och sedan en kombination med ett galoppsprång mellan samt två bommar så det blev kort avstånd. Vi jobbade alltså en del med att både kunna rida framåt och ta tillbaka.
Avslutade med en bana som jag hoppade på 1m, och då kändes han mycket, mycket bättre än under framridningen när det kom till ridbarheten. Antagligen tack vare att han fått springa av sig lite. Fick i alla fall bra språng på de flesta hindren och fick även tips om hur vi ska jobba för att förbättra hans språng ytterligare :)
 
Film kommer :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0