Helgen i kort

Idag beger jag mig alltså på Avelsvärdering där jag kommer att tillbringa helgen.
Jag ska till Ljungby Ridklubb där det kommer visas över 60 ponnyhingstar nu under helgen. Jag ska framförallt fokusera på de 10 connemaror som ska visas men jag är även spänd på att se de andra hästarna. Bland dem är det New Forest, Svenska Ridponnyer och Welshponnyer.
 
Jag vet inte ännu riktigt vad det är jag kommer få hitta på, men vad jag vet nu kanske jag ska rycka in och hjälpa till med lite förberedelser imorgon och på lördag är mitt jobb att skriva ett litet reportage så det ska bli jättekul! Ska även hjälpa till med en ridponnyhingst som ska med.
 
Kamera och dator kommer jag ha med i högsta hugg och jag ska helt klart se detta som en möjlighet för mig att lära mig lite mer, eftersom att jag än så länge inte varit så insatt i det här med avel och bedömningar.
 
Är det något speciellt ni skulle vilja veta eller se från helgen? Lovar förstås att dela med mig av det isåfall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0