Gårdagens ponnypass!

Igår var jag iväg till Norrtorp och red Jennifers nya ponny lite! En väldigt söt c ponny, men också väldigt väldigt känslig i munnen! Har faktiskt aldrig ridit en sån känslig ponny tidigare. Jennifer hade lite problem med bjudningen på henne i dressyren så red lite och visade lite tips jag gör på Yngve. 
 
Lene, som hon heter då, var så otroligt känslig så bara man tänkte ledande tygel osv så protestera hon genom att skjuta upp huvudet, det kändes lite som om avskydde bett. Men avslutade i traven då hon slappnade av lite mer. Hon liknar väldigt mycket Mary som jag också ridit och visat här på bloggen. 
 
Framåtbjudningen kändes som om det fort gick att göra något åt bara man är konsekvent för hon var som sagt väldigt känslig, hon blev bara lite uttråkad i dressyren. Jennifer är duktig på att rida också så att få ordning på det där ska inte vara några problem ;)
 
Jennifer fotade mig lite då jag red så fotade jag henne sen, roligt!
Vet min sits och skänken är sämst!

Sen var det B ponnyn Junis tur tillbaka på Grana. Mickan behövde hjälp så mamma red Yngve och jag Juni. Vi red ut på slingan och jag red Juni barbacka. Vi skrittade bara för det blåste rejält. Juni skötte sig jättebra men Yngve fjantade sig, halvstegra, bockade, slängde sig runt osv. Tur att han är så känslig i munnen för annars hade han stuckit med mamma.
Mamma red honom idag i ridhuset med, med några sockerbitar, och han höll på och fjantade sig idag med. TÖNT häst. 

Kommentarer
Postat av: Maja

Vilket fint ridhus!!

2013-03-02 @ 22:59:20
URL: http://majawallstrom.blogg.se/
Postat av: Malin

Söt ponny! :)

2013-03-03 @ 08:27:37
URL: http://malinottenback.blogg.se
Postat av: Anonym

Den ponnyn beter sig så gentemot bettet då hon tidigare blivit riden på ett pelham som en vääääldigt hård hand höll i...

2013-03-03 @ 23:51:49

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0