Galet bra pass igen!

Träning stod på schemat idag! Det var värdigt dammigt i ridhuset så det gjorde det hela lite jobbigare men Yngve gick lika bra ändå. 
 
Framridningen gjorde jag som vanligt. Skrittade fram för hand och sedan travade honom med fokus på tempo och övergångar. Gjorde tiometersvolter och flyttade honom lite. 
 
Sen för Lisa kändes det bra, han var explosiv och tyckte det kändes som om han tyckte det var riktigt roligt idag, bara väntade på nya uppgifter hela tiden.
Vi tränade först lite tiometers volter men det var inga större grejer där, måste bara ha flytet genom hela volten och se till att han inte kryper ihop. Men han gjorde dem suveränt. Sen tränade vi några andra delar i programmet men det var inga problem. Vi tog galoppdelen sedan, där måste jag bara tänka på att följa med honom med hela kroppen, man han gjorde allt rätt! 
Red igenom programmet sen och det kändes verkligen bra. Mamma stod ivägen under min ena ökning så då var det lite svårt men han gjorde allt bra och vissa delar mer än bra. Lisa sa under tiden jag skritta att om jag red så här skulle jag få över 65% vilket så klart är kul att höra. Lisa tyckte också att jag borde få över 60% i vilket fall eftersom han är så fin nu. 
Riktigt roligt och han är underbar att rida just nu. Fick massor av beröm av Lisa och andra och att vi verkligen går i en rejäl fart uppåt nu och att han leverar hela tiden. Ps hans travökningar är tillbaka!
Sötis<3

Kommentarer
Postat av: Olga

Hej jag följde med Rebecka till Amoure idag (Toves medryttare) och jag fotade lite bilder på Yngve i hagen. De är inget märkvärdigt alls, men vissa blev bra men det är inte särskilt speciella haha. Vill du att jag mailar dem bästa ändå? =)

Svar: Ja! Det vore jättekul, maila [email protected] (:
Tove Nodemar

2013-03-29 @ 17:48:22
Postat av: Olga

Haha okej, men ha inga förväntningar. Dina bilder är mycket bättre!

2013-03-30 @ 20:45:23

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0