Dyr förbrukningsvara

Hästtäcken är lite av en dyr förbrukningsvara. Vilken hästägare har aldrig varit med om ett trasigt täcke?
Vare sig hästen har sönder det själv eller får hjälp av en kompis, någon gång går alla täcken sönder oavsett hur mycket antibit man sprejar på och hur mycket pengar man lägger ned på de mest slitstarka av täcken. Det kan hålla flera år men någon gång går det sönder.
Jag vet inte hur många täcken som gått sönder genom åren, men många är de i alla fall. Kanske beror det på att mina ponnysar alltid haft lekfullt sällskap, eller att kvalitén inte varit den bästa, oavsett går det ju sönder.
Så täcken är helt enkelt något man inte kan ha för mycket av, enda nackdelen är väl att de tar mycket plats.

Några fina täcken från Hööks, där jag köper de flesta av mina täcken eftersom att priset för det mesta är ganska lågt. Annars tycker jag om Horseware's täcken också.
 
Vart köper ni täcken?

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0