Dagens skrittmys

Idag har jag varit på KTH (Kungliga Tekniska Högskolan) hela dagen för att se hur mina år som högskolestudent kommer att bli. Ska inte ta upp det nu men kan bara säga att hur jobbigt ni än har det i grundskolan/gymnasiet är det INGET jämfört med KTH, INGET. Men jag älskar att lära mig så jag ska kämpa och jag ska klara det!
 
När jag kom hem åkte jag och mamma till stallet. Tog in Yngve och lät honom äta lite middag medan jag borstade och gosade. Sen tränsade jag och skrittade ut på honom. 
 
Han var sååå fin idag. Jobbade nästan bara i skritt med bakdelsvändningar som han gjorde sjukt bra, är så stolt! Skänkevikningar och han flyttade så fint fast han har svårt för det. Tränade även lite framdelsvändningar men det är lätt ;)

Vi gjorde framförallt mycket halter med hälsningar. Han kan utnyttja att jag släpper ena tygeln med att titta runt, gå iväg osv så jobbade med att han skulle ha tålamod och stå kvar fint medan jag hälsade. Men han var jätteduktig idag med halterna med. Ställde upp perfekt, stod kvar i form, väntade på mig och gick snabbt upp i trav när jag bad honom, massor med beröm!

Travade lite skänkelvinigar där det var tort och gjorde lite fattningar från skritt vilket han gjorde lysande. Så kul att rida honom, dessutom barbacka utomhus, och ändå presterar han hela tiden. Världens bästa häst!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0