Våga be om hjälp!

Som ni säkert vet så får jag just nu hjälp med dressyren av Sanna, som är väldigt mycket duktigare än mig.
Jag tror att det är viktigt att våga ta hjälp av någon som kan mer än en själv när man själv känner att man kanske har fastnat lite. Det är viktigt att ha den själv insikten och kunna säga "jag behöver hjälp". Tyvärr handlar det väl lite om stolthet också, jag vill förstås vara den som rider Amoure bäst men för att bli det kanske jag behöver lite hjälp på vägen. Inget konstigt i det. På en unghäst är det extra viktigt, allt behöver bli rätt från början.
Det är bättre att ta hjälp än att älta problemen och ta tag i dem på fel sätt.
 
Kort sagt: våga ta hjälp av andra! Om inte med själva ridningen - be om hjälp och råd!
Sanna och Amoure (:
 

Kommentarer
Postat av: Anna

Mycket bra och moget! Finns många som ridit i mååååånga år men aldrig vågat be om hjälp! Bra tänkt!

2013-06-18 @ 00:44:38
Postat av: Elin

Jättebra skrivet!

2013-06-18 @ 07:11:24
URL: http://hopelessdreaming.blogg.se
Postat av: Sanna (på bilden)

Bra skrivet Tove! Även jag ber om hjälp när jag känner att jag inte kommer längre själv. Ibland kan det vara en bättre lösning för både häst och ryttare. Det är dessutom väldigt nyttigt att se sin häst bli riden av någon annan.

2013-06-18 @ 08:47:16

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0