Hallstavik Ryttarförening LB:1 LA:1

Vilken dag! Med tankar på att stryka sig dagen innan bestämde jag mig för att åka, i spöregn. När vi kommer dit tittar solen fram, riktig tur på hög nivå! Jag har inte skrivit om utsläppet i på sommarbetet med Yngve men det sutade i kaos med hästar som hoppade ut och bråk osv. Yngve fick revor på ryggen och hade fått springa en hel del. Skriver mer sen om det men jag kan ju säga att han borde varit trött. 

LB:1 66.03% 7:e placering

 
Red fram ute. Han kändes inte så bra på framridningen. Han var tittig och ville springa med huvudet i vädret och titta på alla saker vilket gjorde att jag blev hård i handen och irriterad. Blev lite bättre mot slutet men han kändes ändå lite stel och osammarbetsvillig. 
Man fick aldrig gå in på banan innan utan då de visslade skulle man rida rakt in, som på OS ni vet ;)
Detta är ju inte åt Yngves fördel så trodde på kaos. Men ikke! Han tittade inte på något. Dock försvann all energi under hela programmet, fick driva en hel del, men inga missar. Det kändes som om jag fick bära upp honom hela tiden.
66,03% och som sagt en 7:e placering. Mycket roligt med tanke på att känslan sög haha, fick några åttor och få sexor, inget under. Det var tight i ledningen och Sara som låg trea hade 67%, så som sagt tight!  
 
LA:1 64% 4:e placering

Hade inga förväntningar på den här starten. Han var så seg och trött att jag trodde det var hopplöst haha. Men gav honom betfor och Energybooster innan (skriver om det senare).
Framridningen riktigt fin! Hade superform och gick stadigt. Dock lite lat i skänkelvikningarna så tog spöt, blev lite arg och då började han jobba. 
Det började hagla ner som om himmlen öppnade sig och Yngve fick lite panik precis innna vi skulle in i colecktingring. Jag upprepade "Fan fan fan fan" Hela tiden haha. Det kändes kört. Men då jag ska gå in slutar det haha och så blir det sol!
Hade faktiskt bra känsla inne på banan. Skänkelvikningarna kunde varit bättre, men helt ok. Fick 6,5 och 5,5. Lite miss i andra. Ryggningen sket sig totalt haha. Han backade kanske 10 steg istället för 4 så där fick jag 4,5. 
Galoppen var felfri men han blev lite lång i formen och gjorde övergångarna lite slarvigt. Dock var förvändagaloppen ett rent nöje, bara 7or! 
Innan jag red låg ettan på 64% och även vinnaren i slutet hade 64%. Dommaren låg väääldigt lågt genom hela klassen. Så trodde inte alls att jag skulle rida på högra procent. Men jag red också på 64%! Dock red vinnaren på 0,7% mer hahahah. Hade jag fixat ryggningen hade jag vunnit HAHA.. Helt j*vla sjukt. 
som sagt, 64,08% och en 4:e placering med 0,7% från ettan och 0,3% från de delade tvåorna. 
 
Minne tog slut som vanligt. Ni missar skritten tyvärr haha.
 
 

Kommentarer
Postat av: mikaela haleby

Grattis va kul! :D

2013-06-16 @ 23:19:39
URL: http://mikzzan.blogg.se
Postat av: Maja

Grattis!

2013-06-17 @ 00:55:48
URL: http://majawallstrom.blogg.se/
Postat av: Malin

Duktiga ni är! Grattis! :)

2013-06-17 @ 13:51:37
URL: http://malinottenback.blogg.se
Postat av: Jennifer

Grymma ni är :D
När kommer du och rider lene igen då? ;)

2013-06-17 @ 15:56:36

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0