Förbereda Yngve

Alltid inför tävling försöker jag förbereda Yngve så gott det går. jag gör det alltid genom att försöka visa honom banan så mycket det bara går. 
Jag försöker alltid ta det lungt, inte stressa någonting, för sådant gör honom stressad. Jag brukar alltid ge honom lite hösilage innan också för det lungar hans nerver. Dock nu på senare tid har han faktiskt blivit riktigt cool. Han bryr sig inte om någonting och vet precis vad hans uppgift är, en riktig tävlingshäst!
Visar honom banan på 4Ben
 
Brukar ni göra något liknande? Det är faktiskt ett bra tips om man har en tittig/orolig häst att verkligen ge den tid. Det finns nog inget värre än att stressa upp en häst!
 

Kommentarer
Postat av: Olga

Kanske dum fråga men du skriver "på 4 ben" skiiitofta... Typ när du rider också liksom menar du att man sitter på hästen å rider för det är rätt uppenbart haha!

Svar: Olga, 4Ben är en Ridklubb som håller tävlingar :)
Tove Nodemar

2013-06-15 @ 15:14:52
Postat av: Tuuli Elmgren

Olga: 4ben är en tävlingsplats typ (:

2013-06-15 @ 20:59:14
URL: http://tuulielmgren.blogg.se/
Postat av: Malin Ottenbäck

Jag gör inte riktigt så med min ponny. Fast hon är inte den typen som blir stressad heller. Men när jag skrittar fram henne på lång tygel så får hon kolla sig omkring :)

2013-06-16 @ 08:14:10
URL: http://malinottenback.blogg.se

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0