Dressyr i ridhuset - 3 Juni

Blev ridning i ridhuset idag för Yngves del. Lagom varmt var det, för det var ganska kallt ute så i ridhuset blev det perfekt. 
Vi värmde upp med lite bommar som låg framme, red på helt långa tyglar i skritt och trav. Han kändes fin, pigg och glad! Lite skänkelvikningar i början, bråkade lite eftersom han inte riktigt ville helt ut, tappade flytet, men sen tyckte jag det gick riktigt bra efter ett tag. Red övningen jag gjort med Lisa då jag rider öppnor, tio meters volt skänkelvikning. Han var jättefin. 
Sen red jag en hel del galopp. Började rida lite tio metersvolter, åh vad fin han var. Han bar sig själv genom hela volten, satt bara och log. Red lite vanliga förvända och även där var han super fin. Sedan red jag lite förvända serpentiner, klockrent. Varvade med mycket tempoväxlingar, samlad galopp, ökad, samlad osv. Passade på att rida lite enkla byten som också satt super, han var så lydig. Inget bråk eller nått, bara tänka samling så samlade han. 
Efter det "svårare" varvade jag ner med att rida igenom LC:1an. Fy vad fin han var. Aldrig har ett LC:1 program gått så bra. Inte en ända miss, inte ens små missar som sne halt eller taktmiss eller nått. Helt felfritt plus fantastik form. Nu är ju LC:1 väldigt simpelt men fortfarande lätt att göra små missar, men ikke!
Så rolig att rida, massa energi framåt hela tiden men ändå så himla lydig. Härligt! Ush vad fin den här lillkillen är. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0