Amoure 22/6-13

Idag red jag ett lättare dressyrpass på ridbanan.
Amoure spände sig först i skritten men när jag väl fick honom att bjuda fram till bettet var det inga som helst problem. Jobbade först med lite sidvärtes innan jag började jogga honom.
I traven jobbade jag mycket på böjda spår och då främst med serpentinbågar i olika storlekar så han fick byta riktning fram och tillbaka. Amoure var mjuk och fin.
Galoppfattningarna var ridpassets höjdpunkt, oj vad de har blivit underbara! Han är superkvick, bara jag flyttar bak ytterskänkeln så fattar han en fin och rund galopp. Det är lite jobbigare att hålla galoppen då tycker Amoure, men desto roligare att träna på just fattningarna.
Måste bara komma ihåg att sänka min dumma ytterhand...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0