Amoure 1/6-13

Idag flydde vi ösregnet och red dressyr i ridhuset.
Amoure var fin i början, men efter lite galopp blev han alldeles för springig. Jag lirkade och lirkade men inget fungerade så jag fick helt enkelt bli lite arg på honom. Då funkade det en stund innan  han började springa igen, men mot slutet kändes han i alla fall fin igen (: 
Jobbade allmänt med att verkligen stretcha honom. I vänster varv är han verkligen jättefin men i höger är det sådär. Något vi ska jobba vidare på!
 
Efter ridpasset smörjde jag de sista grejerna, packade, putsade på Amoure och flätade hans man. Nu är vi redo :)
Stor eloge till Amoure idag också, för att han var så otroligt duktig när jag flätade honom! Han brukar stå och hoppa runt när jag står "över" honom (på pall) men nu stod han blickstilla hela tiden. Duktig.
Amoure i sina söta flätor (:

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0