Oscar 25/7

Idag följde söta Amanda (http://amandablomkvist.horseworld.se/) med mig till stallet och tog lite bilder när jag red Oscar. Så mysigt att hon följde med! :) Själva ridpasset var ingen höjdare, han var lite ovillig och seg i reaktionerna vilket inte är okej. Det blev ett ganska kort lösgörande pass med fokus att få honom ur handen och på baken. Det var så himla varmt så när det blev bättre så gav jag mig och tog lite galopp innan jag travade och skrittade av honom. Jag rider igenom det mer imorgon om jag hinner klippa honom först, han är som en liten isbjörn, måste vara jobbigt att anstränga sig med den pälsen! 
För att återgå till ridningen så kändes han iallafall bättre mot slutet, hade velat ha lite mer power i galoppen och lite mer mjukhet i sidorna överlag. Annars ok, inget superpass, men heller ingen katastrof! 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0