KTH

Tror inte att jag berättat det på bloggen men, jag har kommit in på Kungliga tekniska högskolan i Stockholm!
 
Jag har ju gått ut gymnasiet nu och jag vill börja plugga på en gång. KTH är en av de bästa och största skolan i Skandinavien och jag är hur laddad som helst att börja där, trots att det kommer bli väldigt svårt. 
 
Jag kommer läsa basår ett år innan jag början min civilingenjörsutbildning till att bli biotekniker. Jag kommer alltså att läsa 6 år innan jag får min master in engeenering and Science. Efter kommer jag att ha världens bästa jobb, där jag inte bara tjänar riktigt bra med pengar utan faktiskt jobbar med (låter klyshigt) att förbättra världen. 
 
Bioteknik är en kombination av biologi och teknik som betyder att man använder celler eller komponenter från celler (såsom enzymer eller DNA) i tekniska tillämpningar. 
Man sysslar med allt från klona, skapa organ, fejk kött, uppfinna nya läkemedel, manipulera olika grönsaker att växa bättre i olika förhållanden osv. Det hela handlar om att förbättra de biologiska runt oss idag. 
 
Även om det här inte alls har med hästar att göra egentligen, tyckte jag att ni kan få veta vad som kommer ta upp 90% av mitt liv i framtiden haha. Resten blir åt hästarna så klart!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0