I förr går

I förr går tränade jag och Tove markarbete på morgonen. Förutom att det var liiite jobbigt till en början att gå upp var det riktigt mysigt. Jag åkte och hämtade upp Tove hemma hos henne, vi tankade (wooopwoop) och sen åkte vi ner till ridhuset och byggde fram. 
Efter vi tagit in hästarna och fixat började vi rida fram. Yngve rolig hela passet. Vi hade en "bana" som fungerade så att det var som en 20 meters volt med upphöja bommar (tre galopp språng imellan) sedan 5galopp språng på långsidan innan ett hinder. Sen på andra långsidan hade vi en studsserie. 

Jag kan erkänna att jag inte är någon hoppryttare men Yngve sköter sig alltid så bra, kommer rätt på alla hinder, taxerar, och hjälper mig hela tiden. Så himla kul, jag hade nog ett leende på läpparna hela timmen!
Det var extra skönt att få en kall dusch och gå ut och rulla sig i hagen!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0