Dag 3

Idag har vi ridit för Anders, och det ska vi även göra på förmiddagen imorgon då det är bana.
 
Förmiddagens ridpass var absolut ingen höjdare. Till en början kändes han fin i traven men sedan när vi började galoppera kändes han väldigt stark, och det blev inte precis bättre under passets gång.
Vi red över cavalettibommar i trav, och ibland sprang han iväg men ibland var han också väldigt lugn. Helt okej kändes det i alla fall.
Därefter skulle vi jobba med galoppombyten över bommar på en åtta och det var nästintill katastrofalt. Visst, han kunde göra fina byten men han drog som satan och så stark har han ärligt talat aldrig varit. Visste knappt vad jag skulle göra.
Inte ett roligt ridpass, och jag fick kämpa skiten ur mig för att hålla ihop honom utan att bara slita i honom.
 
Eftermiddagens ridpass var betydligt roligare. Vi hoppade endast titthinder och Amoure skötte sig jättebra. Var dock tvungen att betsla upp så nu har jag för första gången ridit honom på ett skarpare bett. Blev ett delat Kimblewick men jag hade tyglarna i den stora ringen så att det inte blev så mycket skarpare än ett vanligt.
Amoure hoppade allt snällt och fint, och Anders tyckte att jag red bra och att Amoure hoppade bra och var helt otittig så det var roligt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0