Amoure resten av sommaren

Behöver jag säga annat än att jag redan har ridabstinens?
Jag har inte ridit på två dagar men det känns snarare som två veckor. Väldigt annorlunda att gå från att ha Amoure 50 meter bort och rida två pass om dagen till att ha honom 1,5 mil bort och inte rida alls.
 
I och med att Amoure är ung så borde han egentligen få en ordentlig sommarvila efter en veckas träningsläger, men då jag vet att han inte är särskilt trött och att han mår väldigt bra av att röra på sig har jag valt att inte låta honom vila mer än ett par dagar. Sedan ska han skritt- och travjobbas några dagar.
 
Det finns förstås fler anledningar än att han mår bra av att gå. Fälttävlanssäsongen sträcker sig från maj till september, och jag vill ta vara på de tävlingar som erbjuds. I augusti är det flertalet tävlingar som vi ska åka till och förhoppningsvis funkar det bra ändå. Amoure får helt enkelt vila ordentligt i höst/vinter.
 
De tävlingar vi har planerade resten av sommaren:
28 juli - Mantorp P90 debut
4 augusti Åkerbo P90
17 augusti Baståsen P90
23-25 augusti Tågarp P80

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0