Amoure 4/7-13

Idag fick Amoure gå ett hårt dressyrpass på ridbanan.
Jag red först fram på ovalen, han kändes först lite stark i traven men då red jag massor med övergångar mellan skritt och trav, max 8 travsteg innan jag saktade av och max 5 skrittsteg innan jag satte igång igen så att det hela tiden hände något och så att han skulle lyssna på mig.
Därefter satt Sanna upp en stund och kände på honom, hon red mycket galoppfattningar och jobbade lite sidvärtes. Sanna tyckte att Amoure kändes jättefin, och det tycker ju jag också.
Jag satt sedan upp och avslutade. Då fick jag också jobba med lite galoppfattningar och sedan travlängningar. Kändes jättebra!
 
Efteråt klippte jag Amoure, det tog lite längre tid än vanligt eftersom klippmaskinen bråkade men Morris var jättelugn. Nu får Amoure även sova inne de två nätterna som är kvar innan vi åker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0