Red två små blogghästar idag

Idag red jag Toves lilla ponny eftersom hon inte hann till stallet!
 
Han fick stå inne och äta sin lunch med jag pysslade, mys! Måste bara säga att han verkligen är typ världens snällaste häst. Han har verkligen ett grymt psyke jämfört med min lilla pojke haha ;)
Han är bara 5, eller 6 nu då och beter sig som en mycket äldre häst. Blir typ inte rädd för något känns det som medan min häst kissar på sig om han ser en fågel typ haha. 
 
Red först ute på ridbanan lite där jag skrittade lång och låg och fokuserade på böjning och effektivitet i skänkeln. Gjorde lite övningar. Sedan gick jag till ridhuset en stund eftersom underlaget inte riktigt är hundra på utebanan. 
 
I ridhuset gjorde jag lite samma sak och när jag sammanlagt ridit kanske en halvtimme i trav och skritt på långa tyglar, fast med stöd valde jag att ta upp honom lite. Han var duktig och kröp faktiskt aldrig ihop. Han var väldigt lugn idag och inte så pigg så jag tyckte det fick räcka där.
l
Efter det skulle jag rida Yngve för Lisa. Red fram ganska länge i skritt, nästan 20 minuter eftersom han inte riktigt varit sig själv på senaste. Han har liksom släpat med sig bakbenen. Idag var det samma sak, han orkade inte alls jobba med bakbenen så Lisa och jag kom överens om att inte ha någon lektion och låta honom vila i tre dagar. Vi tror han är överansträngd. Senaste dagarna har inte inte jobbat alls speciellt hårt men vi tror att det kanske bara beror på kylan. Men han är i alla fall inte halt eller så, men han känns bara väldigt trött så en liten tre dagars vila är nog bara bra. 
 
Men vi ska promenera honom i en timma varje dag och sen på tisdag skulle ändå veterinären komma ut till Grana så vi passar nog på att bara göra en check på honom då. Det kan ju bara vara att han är lite trött, men det kan ju vara något annat så bättre att kolla innan han blir halt eller sjuk istället för att vänta ut det 

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0