Hoppning idag!

Idag ska faktiskt jag hoppträna Yngve! Det är första gången på tre år tror jag som jag faktiskt hopptränar. 
Linda drog till Småland imorse från ingenstans så då måste någon hoppa in. Men det ska faktiskt blir kul, hoppas jag haha. Jag tror det kan hjälpa mig bli modigare osv. 
 
Igår så red jag Yngve i ridhuset men då var han ju helt knäpp. Betedde sig som om han hade störningar i skallen bokstavligen haha. Då vi kom in i ridhuset trodde han att det skulle rasa från taket hela tiden fast all snö är borta så han gick som en giraff och letade faror och hoppade till hela tiden. Och sen då jag red så var det omöjligt att rida nära långsidorna utan att han bara slängde sig iväg eller tvärnitade. Sjukt jobbigt eftersom jag själv blir så nervös och rädd så han är nervös och rädd. Ingen bra combo helt enkelt. 
 
Men jag får hoppas att han finner lite mod idag iallafall och inte beter sig som om allt är monster, annars i värsta fall får mamma hoppa upp och hoppa haha!
 
Det är så synd bara för jag är rätt så dålig på att hoppa (kanske för att jag gör det en gång per år haha) Men hoppas jag får lite tips nu på hoppträningen så min sits blir bättre!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Lite komiskt!!!! Först lägga upp att hoppsadeln sitter fel och sen hoppträna! Hoppas din ponny får ryggproblem

2013-01-02 @ 13:31:34
Postat av: Tuuli Elmgren

Över: Det där var bara taskigt! Dessutom vet du ju inte om hon hoppar i dressyrsadel, som hon gör på bilden? Ta reda på fakta innan du skriver något

2013-01-02 @ 21:33:42
URL: http://tuulielmgren.blogg.se/
Postat av: Tuuli Elmgren

Och en till sak, det är ju lite komiskt att du inte vet att det är en storhäst och ingen ponny.. Du har antagligen inte läst bloggen länge och så klampar du in här och fäller en väldigt onödig kommentar. Patetiskt!

2013-01-02 @ 21:34:50
URL: http://tuulielmgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0