Härlig dag!

Det har varit en lång men rolig dag sådär när jullovet börjar ta slut. 
 
Mestadels av dagen har jag varit på ponnydressyrtävling med Sara och Martina som startade en varsin LB:1. Jag tyckte det gick super för båda men Martina var väl inte helt nöjd, fast bra resultat! Sara red bättre än nånsin med Mingus och gjorde inte en enda miss. Hur bra som helst!
 
Efter det, var tanken från början att jag skulle rida för Lisa men insåg att jag inte skulle hinna. Så bad mamma rida lektionen på Yngve. Vi kom hem från tävlingen 10 minuter innan lektionen började och tänkte jag skulle gå ner och titta. Mamma rider ju fram då och så säger hon att jag ska hoppa upp haha. Så jag fick ställa mig mitt i ridhuset och byta om och hoppa upp med mammas ridkläder på! Superlyx också med en framriden häst. 
 
Kände lite på honom i alla gångarter och han gick så himla fint. Alltså åh vilken känsla, helt fantastisk. Då lektionen började så fanns det inte mycket att peta på hur han gick så då sa Lisa det jag älskar att höra mest, programridning!
 
Det blir alltid mer programridning mestadels då han går så bra så vi inte behöver jobba med formen så mycket.   
 
Vi gjorde lite skänkelvikningar först bara för att det är de svåraste och vill inte ge mig på dem direkt i programmet. Han gjorde dem faktiskt jättebra. Speciellt i vänster gör han riktigt bra skänkelvikningar och kände att jag fick flyt. I höger blir det hackigare och svårare men det gick det med. 
 
Red igenom LA:1 sen då och gud vad fin han var. Man bara sitter och ler. Han liksom trycker sig fram med hela kroppen med en sådan himla härlig energi fast så ihop och uppmärksam. Först är det ju 10 meters volter och sedan direkt ökning och åååh, älskar min häst. Skänkelvikningarna här blev dock svårare eftersom jag inte förberedde  (kunde inte programmet helt) så red inte så bra i de skänkelvikningarna som tidigare. Galoppprogrammet var också så himla bra, han var verkligen guld. Kändes som om man satt på världens finaste dressyrhäst typ. HAHA jag låter verkligen helt lyrisk men det är sant. Han ryggade fint, gjorde fina inridningar och allt. 
 
Efter programmet tränade vi lite mer skänkelvikningar fast svårare då jag ska överställa honom samtidigt, väldigt bra jobb för honom så det ska jag ta med i fortsättningen då jag rider, väldigt bra övning. Det var väldigt svårt men efter vi gjort de "svåra" skänkelvikningarna och gick över till de "vanliga" blev de plötsligt mycket enklare. 
 
Vi gjorde lite öppnor sedan och i höger ska jag bara tänka på att överställa och i vänster nästan tvärt om. Massor med bra att ta med sig!
 
Blev väldigt mycket text men jag ville verkligen skriva av mig om min väldigt braiga lektion idag. Det ska verkligen bli ett mål att alltid få honom gå sådär. man verkligen kände att han älskade att prestera idag, så kul!
 
Lite bilder från ett pass i början på Juni där jag också fick samma känsla, även fast idag var mycket mycket bättre!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0