Gårdagens härliga pass!

Precis som Tove red jag ute igår med. Jag red dock runt ovalen i solen. Jag bytte faktiskt bett till rakt bett igår med för att kolla hur han fungerade på det. Tycker inte riktigt att han fungerade så bra på det. han krullade ihop sog ovanligt mycket och släppte bettet allt för ofta. Nu gjorde det inte så mycket eftersom vi ändå red ute men har ett bättre stöd på två/tre delade bett. 
 
Runt ovalen red jag mycket galopp och fokuserade på tempoväxlingar. Lät honom springa sen samlade jag upp och lät honom springa osv. Han verkade tycka det både var skönt och roligt!
 
Senare ikväll ska Linda hoppträna Yngve för Eva i ponnygruppen så då hänger jag med och tittar tror jag, mer om det senare!
Ett sådant provade jag! Ska försöka rida med det någongång i ridhuset med och se hur det fungerar. 

Kommentarer
Postat av: Tuuli Elmgren

Vad heter bettet och vart har du köpt det? Är på gång att prova nya bett nämligen..

2013-01-23 @ 14:07:32
URL: http://tuulielmgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0