Var kommer Yngve ifrån?

Fick en fråga om vad Yngve har för stam, så tänkte jag tar upp det här igen.
 
Yngves mamma, Tashmiray Van the Fairplay importerades från Holland ca 10 år sedan. Men det ingen visste då var att det låg en liten Yngve i magen. 
 
Sedan några månader senare ploppade han ut, en liten kopia av sin mamma! Yngves mamma är född 1996 och är en D ponny som tävlade en hel del dressyr om jag minns rätt. Hon är hälften Arabiskt fullblod och hälften Halvblod. 
 
Eftersom Yngve var oväntad visste man inte vem pappan var. Förmodligen var det en tjuvbeteckning i Holland. Men jag kan tänka mig att pappan var häst eftersom Yngve blev häst och inte ponny.
 
Annars vet jag inget om pappan, men kan gissa på att han var någon nett typ, kanske något form av Halvblod även han eftersom Yngve är mycket av den modellen. 
 
Tashmirays pappa var arab, Juravel ox medan hennes mamma Tashmira var halvblod. Dock då jag kollar stamtavlan så har Yngves mammas mamma flera araber i sin släkt. Så de har defentivt mer arab i sig en än halvblod. 
På första bilden är jag nästan säker på att det är Yngves morfar, och på andra bilden lilla Yngve med sin mamma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0