Tittiga hinder

En sak jag har tänkt på när jag tävlar är att många bestämmer hur de ska rida banan utefter vilken typ av hinder den innehåller. Många tar då in hindrens tittighet i beräkningen, vilket jag kan förstå.
MEN, det finns många som klagar när tittiga hinder är med redan på lokal nivå i de lägsta klasserna. Personligen tycker jag inte att det är fel att ha tittiga hinder i t.ex. en LD, snarare tvärt om. 
När man ska introducera hästen för titthinder vill man ju gärna göra det på en lägre höjd, så då är det väl bra att det finns redan i de låga klasserna? Så att det inte i samband med att det blir högt helt plötsligt blir jättetittigt.
 
Ibland tycker jag att det är lite roligt att provocera Amoure, eftersom att han kan titta lite ibland. Jag har till exempel lagt en vattenmatta ovanpå en oxer och sådär, vilket är jättebra träning. Amoure är förvisso sådan att han kan titta men om jag trycker på lite hoppar han i alla fall.
 
Tränar ni på tittiga hinder någonting? Eller tittar era hästar aldrig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0