Sjuklåda

Något jag tycker är obligatoriskt i skåpet i sadelkammaren, och som ofta följer med när vi är ute och åker, är min sjuklåda.
Jag tycker att det är väldigt viktigt att ha tillgång till olika sjukvårdssaker, som till exempel alcolsprit, bomull, sårtvätt, termometer och kompresser. Man vet aldrig när olyckan är framme och om man har otur finns det ingen i stallet som kan låna ut något om det behövs.
Lite olika saker som min sjuklåda innehåller. Plastkanyl, ACO sårtvätt, flexilinda, Helosan, Idomin, rena svampar, Lactacyd, alcolsprit, första hjälpen till djur (t.ex. stora plåster och ögontvätt), termometer och sterila kompresser. Utöver detta har jag också en stor rulle med bomull.

Kommentarer
Postat av: Ronja Boketta

Det är bra! :)

2013-02-01 @ 13:13:46
URL: http://goldenpony.se/

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0