Ridpass i vårsolen

Yngve:
Igår fick han vila så idag red jag lite mer seriöst. Red runt ovalen och tränade mycket tempoväxlingar och att han skulle vara riktigt snabb för skänken. Så snabb så att han nästan skulle ligga ett steg före mig och nästan läsa mina tankar haha. Men han gjorde faktiskt nästan det och var riktigt duktig. 
Som sagt gjorde jag mycket ökningar, sen korta. Han skötte sig bra och jajag avslutade då han jobbade på bra i galoppen. 
 
Amoure: 
Red även ute på grund av det härliga vädret men valde att rida på ridbanan så jag hade lite staket att ta stöd av haha. 
Då jag skrittade fram fick jag jobba jätte mycket med att ställa honom åt båda hållen ordentligt eftersom han inte ville det själv. Försökte även få honom lite kvickare i skänken och lättare i handen. Han var pigg men lyssnade kanske inte så mycket på mig så gjorde övergångar och halvhalter för att då hans uppmärksamhet och även få honom på bakbenen. Efter ett tag kändes det bättre, speciellt då jag satte mig ner. Jag satte honom även i en form där han inte kunde släppa bettet eller gå bakom lod vilket gjorde det väldigt jobbigt för honom men jag höll bara kvar ett stadigt stilla hand och tillslut gav han sig även där. 
 
Känslan i slutet var faktiskt riktigt bra! Hade velat ha honom lite mer på bakbenen och lite mindre i handen men han gick ändå betydligt bättre från då ja började rida så valde att avsluta där. 



 
Lite snapshots från videon. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0