Lisa lektion 15/2

Jag och mamma hade bestämt oss för att rida lektionen tillsammans idag eftersom Yngve inte skulle gå riktigt super hårt. 
 
Och det märktes i framridningen, från kiropraktorn. Han kändes väldigt vinglig och obalanserad, även seg. Som om han fått nya kroppsdelar som han inte visste hur man skulle använda. 
 
Framridningen blev inte så bra för jag red inte så bra och visste inte riktigt vad jag skulle göra då han kändes så. 
Sen började lektionen och vi red i skritt lång och låg för att hitta ett bra tempo, balans och få upp ryggen. Det kändes redan bättre. Vi gjorde sedan samma sak i trav och galopp. Jag red även sidvärts åt de hållen han inte riktigt ställde sig åt och då blev han genast mjukare. 
 
Efter tog jag tyglarna och red i hans kort form. Han var lite seg men jag tyckte det var väldigt stor skillnad från då jag red fram och det kändes skönt. Red även lite i galopp innan vi avslutade. 
 
Kanske inte var värsta sväva på moln känslan men det var en grym förbättring från framridningen i alla fall!
 
 
Allt ska vara samma nyans av grå, bara ljuset som bråkar ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0