Inspirationskälla

 
Ni kanske har hört om Nordsvensken Turbo? Hanna Lundberg äger Nordsvensen Turbo som hon tävlar Medelsvår på. 
Ibland kan det kännas lite hopplöst då man rider en sån liten häst som Yngve. Man ser dessa hästar som är 20 cm större och rider höga klasser och känner att man kanske aldrig kommer dit. 
 
Men Hanna med sin häst Turbo visar verkligen att man kan komma långt oberoende vad hästen har för exteriör. Turbo har inte speciellt bra steg, men hon har lyckats ta honom så långt så varför skulle inte jag kunna ta mig så långt med Yngve? Inget har ju stoppat dem. 
 
Som Patrik Kittel även säger så kan alla hästar komma långt oberoende på hur de ser ut. Man måste bara vara lite mer envis. 
 
Så himla rätt och det här gör mig så taggad och glad. I dressyren kan faktiskt alla hästar nästan ta sig hela vägen om de inte har skador osv, vissa kanske bara behöver lite mer tid. 
En vacker dag hoppas jag också kunna rida en MSV och jag tror att vi kommer kunna göra det, bara vi är lite envisa. 
 
Turbo och Hanna kommer även vara med på clinicen för Patrik, kommer bli så intressant!
 
 

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Letade runt på Google för att se vad andra hade för uppfattning om John Whitaker orginal ridbyxorna och kom då in på er blogg. En av er har ett par i brunt och jag undrar hur bra kvalitet dom har, hur länge du haft dom, hur dom blir efter att ha tvättat dom några gånger och om du skulle rekommendera dom till andra? Också hur dom sitter och om dom är sköna m.m.
Funderar på att köpa ett par i blått eller svart, men vill först veta vad andra tycker om dom.

Jag gillar bloggen, ska helt klart fortsätta läsa den :)

2013-02-22 @ 15:06:04
URL: http://missmicki.blogg.se

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0