Hoppträning för Lena 19/2

Måste börja med att säga att Amoure är så sjukt snäll!
Vi hade ganska bråttom till träningen så trots att jag var helt säker på att jag hade med det så hade jag lyckats glömma tränset. Framridningen blev därmed i grimma, haha!
Konstigt nog så gick Amoure precis dit jag ville och var jättefin. Lyfte fint på fötterna över bommar och kryss, gjorde små volter och sådär. Det kändes verkligen jättekul!
Red halva träningen i grimma och sedan bytte vi till träns och då kändes det faktiskt inte riktigt lika bra, han vill inte riktigt ta stöd på bettet och då är det svårt att få honom helt framme. 
Vi hoppade i alla fall lite olika linjer och tränade på snäva svängar vilket gick bra. Amoure hoppade allt fint men han kändes inte lika framme som han gjorde utan träns.
Avslutade med en bana på 90 cm som kändes bra, förutom första linjen där han inte var riktigt framme till handen men fick ta om den tills det kändes bra :)
 
Det var nog bra att jag glömde tränset för vi kom fram till att jag ska prova att hoppa Amoure på hackamore, och se om det funkar bättre, och om inte ska vi hitta något annat träns där nosgrimman tar mer än bettet. Han är lite speciell och vill inte ta stöd på bettet samtidigt som han blir stark om man vill bromsa, så det är en liten balansgång...
Jättenöjd över träningen är jag i alla fall, tycker att vi kunde dra lite slutsatser vilket var bra :)
 
Lite klipp, tyvärr inga från när jag hoppar i grimma eftersom att pappa inte var där då.
 
 

Kommentarer
Postat av: Camilla Danielsson

tack och roligt med film från träningen

2013-02-20 @ 21:00:02
URL: http://bbqridtravare.blogg.se/

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0