Gårdagens dressyrträning

Igår red jag dressyr för Lisa och vi diskuterade vilka muskler som Amoure behöver bygga för att bli mer komplett. 
Lisa tycker att han är välmusklad på de flesta ställen men att han tappat sin överlinje lite, och det beror ju på att han ibland har svårt att ta stöd på bettet "längre fram", men det jobbade vi på och han fick verkligen sträcka på halsen samtidigt som jag tycker att han ändå bar sig själv ganska bra och till slut tog ett bra stöd på bettet.
 
I galoppen är det lättare att få honom att jobba med överlinjen eftersom att han så gärna vill ha ett stöd att "springa mot", han blir dock inte lika följsam i galoppen när vi jobbar med detta då rörelserna blir väldigt stora men så måste vi ju ändå jobba ;)
 
På slutet skulle jag känna igenom hans lösgjordhet i hela kroppen och då blev det en liten fight eftersom att han verkligen inte vill ta vänsterskänkeln så det är något vi måste jobba med, och det vet jag redan. Han flyttar väldigt lätt för höger men vill inte alls flytta för vänster. Fick i alla fall till några framdelsvändningar åt båda hållen :)
Amoure ville inte se glad ut :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0