Dagens ridpass

Har en hel del att berätta om men jag får helt enkelt försöka hinna med det imorgon! Har så mycket nu på lovet att göra och känns knappt som om jag är hemma, och om jag är så sover jag haha. Men imorgon så!
 
Men idag red jag i alla fall två hästar.
 
Yngve:
Red ute med honom idag. Fokuset var bara lång och låg. Red runt våra hagar och bestämde mig för att jobba på hans kondis idag, så det blev mycket galopp. Galopperade kanske sammanlagt 12 minuter i båda varven tills jag kände att det räckte. Då var Yngve trött haha, han stod och sov i stallgången!
Amoure:
Amoure fick också ridas ute som Yngve. Lite samma sak med Amoure fast inte så mycket galopp. Han kändes väldigt väldigt pigg, fast liksom lite på hans villkor haha. Han var lite små fjantig mot någon plastsak vid ridbanan i början men det gick över. Han verkade tycka att det var jäääteskönt att galoppera av sig lite haha, han var en liten bomb mer eller mindre, och väldigt stark! Men det var kul! Han är så olik Yngve så det blir lite extra speciellt att rida. Yngve är jag så van vid att bara jag tänker skritt går han ner i skritt men med Amoure fick jag jobba med hela kroppen. Han är verkligen en liten body builder! Förstår att Tove måste gymma som hon gör heheheh ;) Men även han stod och sov i gången väl tillbaka i stallet. 
Precis innan jag skulle hem så var det så fint ute med fullmåne!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Elin

Yngve är så sjukt söt!

2013-02-26 @ 08:10:18
URL: http://hopelessdreaming.blogg.se

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0