Dagens dressyr på fin Yngve

Som sagt åkte jag med Linda till stallet och red även med Linda idag. Var lite orolig till en början att det skulle börja rasa snö i ridhuset men vi slapp det under tiden vi red. 
 
Kände redan i skritten att han kändes fin. Trampade på ordentligt och verkade positiv fast lugn. I traven kändes han lite som i fredags, liksom lite obalanserad. Så red lång och låg som jag gjorde med Lisa med övergångar och sidvärts tills det kändes bättre. Tog lite galopp i fältsits och det kändes bra. 
 
Desto längre i ridpasset desto bättre gick det. Det liksom flöt bara på och det kändes på honom att han ville prestera och vara duktig, så kul! Jag bara red runt och log, skrattade och berömde honom. Idag var han precis som jag vill ha honom. 
 
Fanns typ inget att klaga på. Han kunde varit lite mer på kanske och ökat mer i galoppökningarna men överlag var han riktigt fin och rolig att rida. Hoppas att det håller sig till nästa helg!
Hahahaha riktigt roligt var det också att jag och Linda var riktiga twins idag. Vi hade verkligen likadana saker av allt, schabrak, täcke, hjälm, väst ja allt hahaha. Det märks vilken färg vi gillar i alla fall ;)

Kommentarer
Postat av: JONNA - shettisblogg

Åh vilken fin dressyrpålle du har! Det ser jättefint ut :)
Haha vilken söt bild, likisar!

Svar: Tack så mycket, blir så glad! :D
Tove Nodemar

2013-02-17 @ 17:44:51
URL: http://ponnyvalack.blogg.se
Postat av: Linda

Det är så där det ska se ut!! ;)

2013-02-18 @ 21:13:57

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0