Vart tog uppdateringen vägen?

Nu ska jag försöka väcka liv i bloggen igen, som gått i lite vinterdvala snöbristen till trots.
Amoure är minst sagt pigg och glad, superfin i galoppen men annars inte lika fin då han tycker att galopp är kalas och helst inte vill göra något annat. Försöker aktivera honom så mycket som möjligt nu för att göra av med den där överskottsenergin. Igår fick han till exempel gå dressyr på morgonen, hagen under dagen och sedan fick han komma ut på 20 minuters promenad på kvällen. Han behöver röra på sig, annars exploderar han, haha.
I lördags hade vi ett riktigt bra dressyrpass, helt ensamma i ridhuset och bara njöt av allt utrymme. Han knäppte av en del i början men på slutet fick jag honom faktiskt att gå framför lod, det är ett stort framsteg. Då var han lugn, fin och avslappnad trots att han i början av passet var lite väl pigg och stark. Amoure var helt genomsvettig efteråt och jag var rätt trött jag med då jag ridit i princip hela passet utan stigbyglar, precis så som det ska vara ;)
 
Idag ska vi hoppträna - jättekul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0