Tillbaka till vardagen

Nu är jag hemma igen och tillbaka till de två saker som jag saknat allra mest - min ponny och min säng.
Igår satt jag upp på Amoure och red ett ordentligt pass i ridhuset (han har hållits igång av Anette och Amanda, tack!).
I början knäppte han av väldigt mycket och kröp ihop så det var vad uppvärmningen handlade om - att försöka få honom att ta stöd längre fram. Det blev bättre och bättre. Sedan övergick jag till galopparbetet där jag jobbade på samma sak samt fattningar och avsaktningar, de kändes bra och han stretade inte alls emot.
Avslutade med att trava och skritta honom lång och låg ett bra tag med övergångar för att verkligen känna att han tog stödet vilket han gjorde mer och mer.
Jag tycker att jag fick igenom det jag skulle och har en väldigt bra plan för den här veckan :)
Enda bilden jag hann fota innan mobilen dog av kylan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0