Sista året

Om fyra dagar börjar sista året för mig på ponny. Det känns otroligt vemodigt samtidigt som jag vet att det kommer att bli en början på något nytt och spännande. Jag har inga som helst planer på att köpa storhäst när min ponnytid är slut, men drömmer gör jag förstås.
Vad är då planerna för året? Tanken är att Amoure ska tävla så mycket som möjligt. Samla rutin, kvala lite högre och så vidare. Vi får väl se hur allt går.
 
Det är svårt att sätta upp mål eftersom att jag inte vet hur mycket vi kommer hinna med och hur mycket tid vi kommer att ha på oss. En del mål är mer realistiska än andra.
- Kvala 1* fälttävlan (d.v.s. tre stycken felfria P90, vi har redan en)
- Debutera 110 cm hoppning
- Rida någon dressyrtävling, om det hinns med.
- Börja träna MSV-banor i hoppningen
- Få Amoure ännu mer ridbar i dressyren, och befästa enkla byten, alla skolor och så vidare.
- Rida Lag-SM i år igen, och eventuellt Stil-SM (tror dock inte att vi hinner det då det ligger ganska sent)
 
Det värsta med att mitt sista år på ponny är här, är förstås att Amoure och jag kommer behöva skiljas åt. Jag vet att jag skulle kunna behålla honom och tävla honom som storhäst eftersom att vi redan är kvalade, men eftersom att min plan är att fortsätta plugga och resa en del efter gymnasiet så kommer inte tiden att finnas där, och jag vill inte ha det ansvaret och känna mig så bunden som man gör när man har häst. Men Amoure kommer ändå alltid vara min, på ett eller annat sätt.
 Äkta kärlek <3

Kommentarer
Postat av: Malin Ottenbäck

Så sjukt fin han är!

2013-12-28 @ 14:39:30
URL: http://tildaomalin.blogg.se

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0