Amoure 28/12-13

Jag bytte plats på dagens uteritt och morgondagens dressyrpass då det passade bättre in i mitt schema så idag blev det ett dressyrpass i ridhuset.
Amoure var väldigt pigg och taggad, men det gick ändå att kontrollera honom så det var på ett bra sätt. Jag använde den energin till att arbeta med galoppfattningar från skritt. I vänster var de jättefina och framförallt skedde de precis på stället, och han gjorde de väldigt bra. I höger försökte han med lite olika knep för att komma undan, sparka bakut, fatta vänster, trava iväg och vända sig ut och in. Fick ändå till ett par fina fattningar.
Utöver skrittfattningar så jobbade jag främst med skritt och galopp under hela passet. I skritten var det sidvärtsrörelser och i galoppen mycket tempoväxlingar och tiometersvolter.
Jag avslutade med lite skänkelvikningar i trav, i vänster var de jättebra men i höger försökte han vända sig lite ut och in, det blev ändå bättre och bättre.
Amoure fick prova sin julklapp, det anatomiska nackstycket, idag och verkade glad :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0