Amoure 26/12-13

Dag två av hoppkursen, idag, innebar gymnastikhoppning och serier.
Allt vi gjorde var på medellinjen, d.v.s. vi red rätt upp över serien, i höger- och vänster varv varannan gång.
Först red vi över mycket travbommar, både under lättridning men också i lätt sits där vi skulle låta hästarna sköta allting. Amoure klev fint över bommarna och var väldigt duktig.
 
Sedan byggdes de första bommarna om till en studsserie med kryss och efter dem skulle vi sakta av till trav för att sedan fortsätta över några travbommar. Så småningom byggdes det på och på slutet var det travbom - studs - ett galoppsprång - oxer - två galoppsprång - oxer/räcke - tre galoppsprång - plank.
Amoure hoppade väldigt väl under passet, han hoppade igenom hela kroppen och var väldigt försiktig om benen - precis så som det ska vara :) Jag är väldigt nöjd med honom, och det var även Lena som sa att han hoppade väldigt fint och okomplicerat.

Imorgon är det banhoppning och då hoppas jag att Amoure hoppar lika väl så att jag verkligen kan känna på rytm och samspel :)
Ett litet klipp från sista sprången :)

Kommentarer
Postat av: Tuva

Hej! Just nu har jag en frågestund på min blogg och det skulle vara superkul om du ville ställe en fråga :D Tack på förhand!
http://fattagaloppen.blogspot.se/2013/12/fragestund.html

2013-12-26 @ 20:31:10
URL: http://fattagaloppen.blogspot.se
Postat av: Malin Ottenbäck

Fin han är!

2013-12-26 @ 20:50:11
URL: http://tildaomalin.blogg.se

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0