Amoure 10/12-13

Idag blev det som planerat ett dressyrpass i ridhuset. 
Jag lade upp passet ganska likt det pass som jag red i söndags, kommer även ett inlägg om hur jag har tänkt lägga upp ridpassen nu ett tag.
 
Jobbade mycket med att forma honom, ställa och böja för att få honom mjuk samt ta ett stöd längre fram. Sedan galopperade jag och jobbade då med att verkligen få honom rund och mjuk. I vänstergaloppen var han väldigt fin, mjuk och arbetsvillig. Där jobbade jag med en lite kortare arbetsgalopp och övergångar.
I högergaloppen var han lite stelare så där jobbade jag mycket med tempoväxlingar på fyrkantsspåret samtidigt som jag ledde innåt, för att få honom att skjuta på samtidigt som han mer och mer började slappna av. 
Jobbade sedan på volten med att forma honom och med ett par övergångar när han slappnade av. Då blev han rund och fin.
När allt kändes bra så travade jag av honom lång och låg och då tog han ett fint stöd på bettet och klev på avslappnat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0