Zetta idag!

Idag var Zetta så fin att rida! Alltså åh, om hon var så här fin jämt! 
 
Red dressyr idag igen då och började likadant med skänkelvikningar och öppnor vilket gick så mycket bättre idag! Skänkelvikningarna flöt på enkelt och bra, öppnorna inte lika bra, men mycket bättre än igår! Hon trycker ut sig en del i vänster sidan, bogen trycker; Jag fick till det bra i vänster varv, men lite sämre i höger. Just öppnorna pratar vi om då :) 
Gick över till trav lite fortare idag och la fokus i travarbetet. Började med en del tempoväxlingar och övergångar vilket funkade bra, bara igångsättningarna som blev ett litet hopp i början, haha, men det lugnade ner sig efter ett tag. När jag jobbat på med den en liten stund och hon kändes fin och stadig i formen så jobbade vi lite på skänkelvikningarna i trav också vilket gick bra! Hon tvärade fint och jag lyckades hålla henne ganska rak! Gjorde bara några i varje varv, de alla kändes bra så då gick vi över på annat. Provade öppnorna i trav vilket var sååå mycket lättare, dom var till och med bra! Hurra för Sprättis! Det var så varmt så jag avslutade med ett varv galopp i bägge varven bara innan jag skrittade av. 
 
Supernöjd med henne idag, fin hestis! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0