Amoure 9/8-13

Idag fick Amoure gå ett riktigt galoppass vilket var uppskattat av oss båda :)
Tanken var först att rida bort till Högvreten men tack vara regnet så var underlaget nere på slingan precis lagom, så där höll vi till. Jag red i hoppsadeln och kortade lädrena ett par hål så även jag fick jobba lite.
 
Började med 5 minuter trav och sedan red jag några galoppintervaller på 5 minuter och däremellan skrittade jag fem minuter.
 
 
Avslutade med att rida utan stigbyglar och då jobba Amoure ordentligt i galoppen, främst med samling och fattningar. Själva galoppen kändes väldigt fin men han drog iväg lite i traven.
Ett roligt pass var det i alla fall :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0