Amoure 8/8-13

Har precis kommit hem och satt mig i soffan efter ett ridpass ute i regnet.
Jag kände inte alls för att rida i regnet, trots ösregnet, och jag tror att även Amoure föredrog vår tur nere på slingan.
Idag red jag i alla gångarter och jobbade mycket med övergångar och tempoväxlingarna. Övergångarna funkar bra, men tempoväxlingarna är desto svårare men även de börjar sitta nu och han lyssnar jättebra så det är roligt :)
Galoppfattningarna var lugna men ändå kvicka, han drog iväg lite efter galoppen trots att han gjorde avsaktningarna villigt, så det jobbade jag lite med.
Annars kändes han trevlig, mycket energi och positiv till arbetet som vanligt.
Inte från idag

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0