Amoure 31 augusti 2013

Idag har alltså Amoures flytt ägt rum. Igår flyttade vi alla grejer och idag var det Amoures tur att ta plats i transporten.
Allt har gått bra och jag tror att jag fått ganska bra ordning på det mesta - åtminstone det viktiga.
Amoure verkar trivas bra i sin nya, stora box med ett alldeles eget fönster. Dessutom har han vattenkopp och det brukar han föredra framför hink.
 
När han fått stå i boxen ett par timmar och jag försökt få ordning så tog vi oss en ridtur. Red fram ute och red sedan igenom honom ordentligt i ridhuset. Hade hela ridhuset för mig själv så det var jätteskönt :)
Amoure kändes lite spänd och lite stark först men det släppte ganska snabbt och då kändes han framförallt väldigt trevlig i formen som blir bättre och bättre hela tiden. 
Tränade mycket tempoväxlingar, red bland annat serpentinbågar där jag gjorde en ordentlig halvhalt varje gång jag passerade medellinjen och i galopp red jag på en 20 meters volt där jag ökade på ena halvan och tog upp på andra halvan.
Amoure i sin box :)

Kommentarer
Postat av: Anna

Lycka till i nya stallet! Vi kommer att sakna er!! <3

2013-09-01 @ 13:43:13

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0