Amoure 1/8-13

Igår red jag dressyr på ridbanan, och hade turen att få hjälp av Sanna. 
I framridningen jobbade jag mycket med att ställa ut och in, så att han skulle bli mjuk i bogarna och inte försöka smita iväg med dem, det tog en stund innan han förstod vad han skulle göra men när han väl gjorde det så kändes det bra.
 
Amoure kändes lite trött i bakbenen, troligen efter träningen i tisdags, så jag galopperade igång honom ordentligt innan vi fortsatte med arbetet. Han gick i en trevlig form och trampade på bak men hade inte riktigt samma energi som han brukar, dock var det lätt att reglera honom just eftersom att han var så pass lugn.
Jag fick även jobba mycket på serpentinbågar, och då med att han skulle runda sig för innerskänkeln och söka sig framåt.
 
Avslutade med att jobba på skänkelvikningar och halter. Jag fick många bra tips från Sanna som ska användas i helgen :)
 
Anledningen till att jag inte har bloggat så mycket är att jag tagit en del jobbiga beslut, och på det har jag inte riktigt mått bra så det har varit lite dubbelångest de senaste dagarna...
Från i Tisdags, vet att sitsen inte är så bra men det är en ögonblicksbild ;)

Kommentarer
Postat av: Malin

Ska du sälja Amoure?

Svar: Absolut inte :)
Tove Nodemar

2013-08-02 @ 12:50:12
Postat av: Tuuli Elmgren

Åh, tänkte också som kommentaren ovan i med att du skrev ungefär samma sak när du skulle sälja London..
Men tur att du inte ska sälja Amoure, ni är toppenfina tillsammans!
Förresten så kanske du vet att London är ute på foder nu men han kommer tillbaka till mig om en vecka..

2013-08-02 @ 19:56:37
URL: http://tuulielmgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0