Vad är en bra blogg / Vad är en dålig blogg

Detta är alltså enligt mig. 
 
Finns inget "perfekt" i en blogg egentligen. Det är som en dagbok och man får göra precis som man vill (Fast utan att diskriminera)  Men detta är vad jag föredrar när jag läser bloggar och vad jag ogillar när jag läser bloggar!
 
En bra blogg:
 
♥En bra blogg är en blogg som har variation av inlägg och uppdaterar ofta.
 
♥En blogg som lägger upp proffsiga nya bilder ofta, mycket outfits och tips!
 
 
♥Jag gillar bloggare som tävlar mycket och man får följa dem på tävlingara, mycket kul!
 
♥En snygg design är ett måste.
 
♥Gillar bloggar som är äkta, delar med sig av sanningen och visar att de inte alltid är perfekta. 
 
♥Någon som svarar på kommentarer
 
En sämre blogg
♦Någon som hela tiden lägger upp mobilbilder är väldigt jobbigt, sluta använd bloggappen hela tiden. Oseröst.
 
♦En blogg som inte uppdaterar ofta är inte heller okej.
 
♦En blogg är väldigt dålig då det ända man gör att provocerar. Det är en sak att dela med sig av sina åsikter, det är bara kul! Men att hela tiden ljuga, skriva saker som inte är sant, överdriva bara för att få läsare är patetiskt. Syns rakt igenom då bloggare är desperata. 
 
♦Att man lämnar ämnet hela tiden. Driver man en hästblogg bloggar man om hästar. Sen tycker jag det är helt ok att skriva om ens vardag ändå ibland. Men att typ lägga upp egobilder på en själv hela tiden är så ointressant. 
 
♦Sen en sak jag stör mig på är då man lägger upp"fula" bilder haha. Alltså det jag menar med det är att det finns så många som typ tar bilder 1 gång i halvåret på sin häst och då tar de typ 300 bilder och sen lägger de upp de där 300 bilderna på bloggen. En läsare är intresserad att kanske se 10 bilder från ett photoshoot, inte mer. Man vill inte se ALLA bilder, man vill se de bästa bilderna. 
 
♦En sak som är stor diss är då man hela tiden byter blogg. Blir jättevårt att hänga med och det är faktiskt lite irriterande. Man vill gärna följa en blogg, men det blir svårt om de byter konstant. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Tuuli Elmgren

Håller med dig!

2013-04-28 @ 15:02:04
URL: http://tuulielmgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0