Härlig vårdag

 
Idag hade jag och Tove bestämt att vi skulle fota varandra ute. Det var fantastisk väder och Tove red först och jag fotade henne, tyckte det blev super bilder!
 
Sen var det min tur. Skrittade fram på ovalen och han kändes taggad och fin, kul! Jag vet att det är jätte svårt för Yngve att gå bra på slingan På spåret är det liksom upp och ner i backar olika underlag så han blir väldigt ostadig och kryper ihop i nacken utan att jobba ordentligt. Han spänner sig även väldigt mycket och trycker ner ryggen. Det var så i början, men det svar svårt eftersom underlaget var extra klumpigt och ojämt idag eftersom det är gropar i marken och snö lite här och där. Men jobbade man honom bara framåt så blev det bättre och bättre. Han var väldigt explosiv och det är så himla kul, han tyckte det var kul att springa. Det blev dock bara trav idag. Tyckte han blev riktigt fin i slutet för att vara ute på slingan.
 
Just nu går det knappt att rida någonstans eftersom ridbanan inte går att vara på och ridhuset är för damigt. Ska försöka gå in i ridhuset imorgon på morgonen då det fortfarande är kallt och jag är själv. Så kanske det går att rida.
En av bilderna, fler kommer! Visst är han läcker?

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0