Framhoppning

Jag tycker att Amoure börjar sköta sig väldigt bra på framridning och framhoppning vid tävling nu, han är inte alls lika spänd längre och lyssnar bra på mig. Ibland blir han förstås lite väl taggad men det märks att han har lättare att kontrollera sin energi, vilket förstås gör det betydligt lättare för mig :)
Det blir ju lite svårt ibland när alla inte har koll på vart de rider och en liten ungponny vill skutta runt för glatta livet. Senast förra tävlingen var det en ryttare som var ouppmärksam på högerregeln och tittade ned på hästen så hon red nästan in i mig, det tar Amoure med ro nu jämfört med tidigare när han kunde flyga i luften.

Kommentarer
Postat av: Ebba

Vilka fina bilder! :D

2013-04-24 @ 18:48:25
URL: http://northons.blogg.se/

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0