Ett väldans flow

Just nu är jag i ett himmelrike med min häst känns det som, och det har ni säkert läst nu på bloggen om hur jag tjatat om det. 
 
Men jag har haft sånna toppar tidigare men aldrig så här höga. Det känns som om vi stigit så mycket på väldigt kort tid, vilket så klart är jättekul! Men jag måste också förbereda mig på att en häst inte kan gå helt fantastiskt alla ridpass i en oändlighet. Någongång kommer det gå lite sämre och då får man inte deppa ihop!
 
Sen är det ju så himla kul att rida när man har det här flowet, man vill bara utnyttja det till fyllo! Men jag tror att det smartaste just nu är att inte rida honom så svårt och högt hela tiden, för det sliter, tror jag i längden. För även om han trivs att gå så fantastiskt som han gör så hinner nog inte riktigt hans kropp och muskler med, vilket kan leda till träninsvärk större dippar osv. 
 
Så jag ska nog chilla liiiite så han håller sig så här fin tills LA debuten och bara glida genom Allsvenskan. För om jag rider honom för hårt finns det en risk att han också tappar en del. Så även om han går MSV C/B i travprogrammet nu så måste jag ta ner honom på LA nivå så han faktiskt orkar längre. Sen har jag inga större planer på msv på ett tag. Dessutom måste jag jobba med hans bakdel nu, så den blir fylligare och mer muskler. Dessutom måste vi finslipa i galoppen!
Är så tacksam att jag får äga dig, rida dig och lära mig tillsammans med dig varje dag. Trots din storlek är du en helt fantastisk häst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0