Amoure 26/4-13

Jag var så trött när jag kom hem från stallet idag. Har man varit sjuk, och fortfarande är, är ridningen verkligen ansträngande! Somnade det första jag gjorde innan jag duschade, haha.
 
Red i alla fall dressyr för Lisa idag, lite spontant sådär. Tur att man har en flexibel tränare!
Igår var han ju ganska hård så jag gick in med målet att han skulle bli mjuk i sidorna och lätt i handen, skrittade fram ute och sedan red jag mycket övergångar när jag kom in i ridhuset.
När Lisa började coacha red jag först halter från trav, och de behöver vi träna på så det var jättebra. Fick några halter som kändes riktigt bra!
Sedan skulle vi började jobba med skänkelvikningar på hörnlinjen men det tycker ju Amoure är både lite svårt och jobbigt så det fick vi ta tag i och det blev bättre efter att Lisa var jobbig tränare (enligt Amoure då) och petade (egentligen nuddade hon inte ens haha) på rumpan med ett litet spö.
Avslutade med galoppen där vi jobbade med lite bågar längs långsidan, d.v.s. att jag rider in mot medellinjen i början av långsidan och sedan ut igen i slutet. Det är ganska jobbigt för Amoure, eftersom att han har en så väldigt stor galopp för sin lilla kropp, men han sköter sig bra i alla fall!
 
Kändes riktigt bra att hinna med en dressyrträning, ska ju faktiskt tävla fälttävlan om mindre än två veckor. Då får man inte ligga på latsidan med dressyren ;)
Bild från igår

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0