Söndagens Lisa lektion

I söndags red jag för Lisa. Vi pratade väldigt mycket om blandannat meetinget och så. Yngve kändes väldigt väldigt fin på framridningen. Så himla kul verkligen!
Jag brukar ju träna väldigt mycket programridning och så med Lisa inför tävlingar och så men eftersom jag inte hade någon tävling den helgen så gick vi igenom lite nya saker. 
En sak är att Yngve inte riktigt kan sätta under sina bakben i volter, grejen jag gör då är att jag svänger för mycket och så blir det en liten bromsreaktion. Vi tränade då på att bara kunna styra med sitsen! 
Såg inte så fint ut men ganska coolt att han nästan snurrade runt bara på hur jag satt!
 
Sedan var det galopp och då, som jag ofta gör känner jag att han inte riktigt lyfter på benen. Han liksom släpgalopperar och det är också för att han inte orkar. Men då jobbade vi med att korta upp honom korta sträckor (då blev han himelskt fin) och sedan släppa honom efter några steg så han lär sig att då man jobbar rätt får man belöning. Vi gjorde även så i traven (:
 
Så såg såg vi ut igår!

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0